onsdag 30 maj 2012

dagvill dygnvill you name it

dagarna segar sig förbi som små mörka moln och jag mest hänger instängd i huset och har inte tillstymmelse till lust att gå ut, vet inte riktigt hur jag hamnade i den här depp perioden, men sen jag vaknade i måndags så har dagarna bara vart gröt

kanske har för lite för mig, men inte lätt att hitta på saker när allt man kommer på verkar as tråkigt så då blir jag sittande här vid köksbordet och stirrar mest på omvärlden som tex just nu i detta ögonblick så börjar det snöa IGEN, och jag känner hur inspirationen skönk lite till, hade faktiskt tänkt en liten tanke att man skulle ut och kratta det mossrivna gräset men nä jag vill fan inte ut när det ska vara såhär sketet väder.

solen värmer lite genom fönstret men inte är det mycket sitter mest och fryser och kanske hade det vart bra om man tog sig upp för att göra något så blodet i kroppen börjar röra lite på sig, men när man för 3 dagen i rad vaknar med huvudvärk så är inte dagarna speciellt inbjudande.

och var är det för skit som haparanda kommit på att dom ska bli en papperslös kommun och allt ska ske digitalt, vilket kränkande mot alla gamla människor eller dom som inte vill ha en dator som kanske gillar sitt pappersarbete, men framför allt dom gammla som i hela deras liv klarat sig utan en dator, jag menar försök lära tex tanten på 90 hur du startar en dator och se om hon kommer ihåg hur man gör om en timma.

nä jag tycker det ska vara ett frivilligt val om du vill sköta din ekonomi etc. via dator eller bara kunna sätta ett litet frimärke på ett kuvert lämna det på lådan och veta att man har iaf 2 dagar på sig innan det är framme som man kan släppa alla tankar på just den grejjen och bara för ett tag känna att det spelar ingen roll du har redan postat det och det finns inget du kan göra fören det är framme

en liten klick frihet finns det i postsystemet om man nu tänker efter



min bästa vän Anna Lísa
eg sakna þig besta vinkona min þu veist að þu ert yndi knús :*
u light up my day just to now that u are out there

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar