torsdag 24 maj 2012

Bingo

hmm en helg i ensamhetens tecken
mamma och freddan har dragit och lämnat mig åt ödet i tråkighet med dom 2 lurvtussarna
så kan ju lugnt säga att jag är stuck inom jokkmokks kommun skyltar
mindre bra när man inte har nån att umgås med i helgen
för helt plötsligt blev alla torrbollar och vill vara hemma
men helt förståeligt när dom hållt igång och festat alla helger som jag legat uppe i stormen och frusit
jag får helt enkelt skylla mig själv att jag legat och tryckt uppe till fjälls hela våren 
men nog ska jag hitta mig nån rastlös liten själ som har lust att kika ut på detta ökända uber tråkiga opera
men om inställningen står på kul så nog kan man ha riktigt skoj även i jokkmokk :p

annars händer inte alls mycket
kan ju meddela att skrota en bil är 10 gånger lättare än jag trodde
måste bara vänta på mammas namnteckning så får bilen åka snåltjuts till älvsbyn :p
så blir det en parkering extra på gården
och nej det är inte min bil som åker
pärlan är ju i toppskick :D

nu väntar jag på moa som snart dyker upp norrifrån så vi ska ta den sedvänliga passera jokkmokk fikat och snacka skit och annat dylikt även ida H ska med som jag förövrigt bara träffar om moa är i närheten vilket vi båda tycker är mycket underligt att man inte ens ser varandra på byn
vi bor ju trots allt i en liten jävla håla :p

lunchen idag tillbringade jag med systrarna olsson på viddernas café mycket trevligt hoppas vi gör det till en vana :)

så får jag väl se vad helgen har att bjuda på 

gårdagens älgbesök var iaf det mest händelserika under den dagen mitt framför grannen Göstas bro dök där upp en gammal 
rätt så stor älgtjur han var lite lik hälge måste jag säga :p 
krokig näsa och lite små halt var han också
men lugn och sansad var han när han med lite eftertanke klev över Göstas staket och ut på vägen
knatade vidare nerför gatan och käkade lite på grannens träd som börjat blomma
sen lommade han vidare och tog sig en smakbit av alla träd som börjat slå ut efter gatan
söt liten filur det där





 Nu är det äntligen riktig vår :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar