söndag 8 juli 2012

uppdatering

då var det söndag, vad hitta man på en dag som denna, nä just det ingenting alls :) 
tänkte åka till porjus och kika, det är ju fallens dag, men min resekamrat ligger hemma sjuk så då ids jag inte åka.
Tänkte att då kan det ju vara trevligt att uppdatera er med bilderna från senaste månaden om ni är intresserade av det, först och främst så var helgen hur fin som helst igår var det bröllop med finaste ygiz och conny i kvikkjokk
 det nygifta lyckliga paret


 Kvikkjokks kyrka i miniatyr :)
fick hjälpa till att sätta ihop tårtan och hjälp vad vi stressade för att hinna till kyrkan i tid :p

sen på lördag kväll drog jag en sväng till vuollerim för att se om det händer något där, det gjorde det ju såklart, det är ju kulturkraft i helgen så det var rock kväll, jag och pip stannade ett tag för att surra med lite trevligt folk och lyssna på den bra musiken :)

sen här omkvällen eller rättare sagt onsdags var jag och jempa på en liten fiske tur jag det gick väl sådär jennifer tog hem en, tappade en och krokade en liten jävel över ryggen :p fram mot 1 på natten blev myggen förjävliga så vi gav upp och åkte hem :)
 i fredags hade vi filmkväll och fick köra några fulla sörlänningar ut till deras stuga, ena killen spydde PÅ min bil just efter att jag sagt inge spya eller spillande I bilen, men dom var sjysta och tvättade bilen när vi kom fram och betalade mig 260 :- så det var ju inte fy skam, gick ju + iaf :p
vi sa att så går det när man ska kapp dricka med norrlänningarna men han påstod att han bara kapp dricker med sig själv fast han förlorar jämt :p

 det var sapmi awards och en massa trevligt folk som anlände till jokkmokk

 sen var det ssr och molly med familj kikade förbi 
efter det så var det långa dagar med jobb och långa kvällar med bilfix
för att sedan rulla mot ankarede för lite midsommarfirande :)
 vädret var fantastiskt och folket ännu fantastiskare :)
 det hämtades vatten
 spanades
 diskuterades
 och en jävla massa dansande, men såklart var allt bara super kul
 det hände oförklarliga saker, tex hur hamna onepiecen där??
 så gjorde jag en liten luring och tog ner lavvun och packade medans folket sov :)
 folket fortsatte sitt sovande på hemvägen
och den efterlängtade pizzan o sorsele var ju såklart apGOD ;)

sen blev det kiruna festival och jag hängde med dom bästa systrarna Olsson :)

 Lite musik hann vi med, men bara lite, annars var det mest öltältet som hägrade och langos placet såklart :)
 men kul hade vi och massor med mojitos blandades det :)


det var allt för den här gången nu ska jag ut och njuta av den lilla sol som finns :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar