tisdag 12 juni 2012

pigg och kry

ja förutom nacken som tjorvar efter en hel vecka i sängen, 40 graders feber har jag legat pall med.
mådde lite bättre tisdag för en vecka sedan och passade på att vara med på ygiz möhippa, för det kan man ju inte missa, vi hade verkligen kanonkul och hela dagen fick 5 av 5 taost :p 

men sen var det mer som kört för min del blev liggande tills i fredags då jag lyxade till det med ett vinglas med systrarna Olsson och systrarna Kant mycket trevlig helg blev det i kåtorna vid talvatis och till helgen väntar ju sapmi awards, och såklart är vi alla övertaggade och går mest bara och väntar att helgen ska börja med ett helt gäng av superbra samiska artister :D

igår började jag nya jobbet på hemtjänsten, går bara inlärning än så länge men där kommer jag nog att trivas i sommar så Australien planerna är framflyttade eftersom jag fick anställning till 31 augusti men efter det bär det iväg, till att börja med bara 3 månader och så kommer jag nog hem och jobbar om jag får fortsätta min karriär som testchaufför :) så efter den säsongen är över åker jag nog tillbaka till OZ, det vill säga om jag nu trivdes där :p

och sommaren den är äntligen påväg kvällssolen lyser på trädtopparna här på vadargatan och mamma står och gör våfflor såhär på kvällskvisten medans jag kokar favoriten Rentunga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar